NOVOSTI

← Povratak na Novosti

Seedcamp 2.0 osigurao 30 milijuna dolara: Želimo hrvatske, srpske i slovenske startupe!

Seedcamp, britanski startup akcelerator koji je već investirao u niz hrvatskih i regionalnih tehnoloških tvrtki poput Farmerona i Teddy the Guardiana, osigurao je novi fond od 30 milijuna dolara namijenjen daljnjem investiranju u europske tehnološke inovatore

, a četiri je puta veći od Seedcampova prošla dva fonda. Seedcamp će, kako Netokraciji otkriva suosnivačica Reshma Sohoni, odsad investirati od 35 do 250 tisuća dolara u preko 100 startupa u sljedeće 4 godine.

Seedcamp je bio prvi aktivni startup akcelerator u regiji sa svojim Mini Seedcamp događanjima održanim u Ljubljani, Zagrebu, Netokracijinoj riječkoj RockPaperStartups konferenciji (tijekom koje je Teddy the Guardian ušao u program), a potom i Beogradu te Hvaru te je ostao najaktivniji investitor u tehnološke projekte u najranijoj fazi razvoja kada s početnim kapitalom otkrivaju te testiraju svoj poslovni model. Seedcamp je tako tijekom godina investirao u projekte poput osječkog Farmerona, ljubljanske Zemante, zagrebačkog Teddy the Guardiana te beogradskog TruckTracka.

Seedcamp 2.0

Novi fond je Seedcampov treći fond koji financijski podržavaju investitori iz Kine, Rusije, Europe te Silicijske doline, a Sohoni za Netokraciju otkriva kako novi fond te novu strategiju nazivaju Seedcamp 2.0. Kada je Seedcamp počeo s radom prije 7 godina, ambicije europskih tehnoloških tvrtki bile su mnogo manje. Sad, smatra Sohoni, europski ekosistem traži dodatan kapital za mlade, ambiciozne startupe koji zaista mogu pokazati rezultate, poput londonskog Transferwisea u kojeg je Seedcamp investirao. Sohoni za Netokraciju ekskluzivno naglašava kako će investirati još više u regionalne projekte:

Kao investitor u niz regionalnih projekata poput Zemante, Farmerona, Teddy the Guardiana i drugih, želimo osigurati potreban kapital za još brži razvoj startupa iz regije prema Europi i svijetu. Osnivači koje smo upoznali u Zagrebu, Ljubljani ili pak Beogradu izuzetno su talentirati i žele stvoriti tvrtke koje sežu van matičnih tržišta.

Sohoni smatra kako je u većoj mjeri problem pokretanja tvrtke u Europi u većoj mjeri riješen tako da osnivači već dobivaju više znanja nego prije samo nekoliko godina. Sadašnji je izazov, kako naglašava, skaliranje odnosno razvoj tvrtki koje mogu postati globalni igrači koji jednog dana mogu vrijediti ne milijun, već milijardu dolara. Primjer Farmerona, kao tvrtke koja cilja na američko tržište, upravo pokazuje kako Seedcampova nova strategija itekako ima smisla.

‘Network, learning, capital’

Sohoni ističe kako su dosad organizirali preko 80 događanja na kojima je bilo preko 10 tisuća startupa i 5 tisuća mentora, ali da je s Seedcampom 2.0 vrijeme za evoluciju njihovog modela – rezultate koje ćemo vidjeti uskoro. Naglasak programa će biti na tri komponente: mreži kontakata, učenju i kapitalu. Naglašava kako je još jača prisutnost u SAD-u rezultat toga što su Seedcampove tvrtke i same proširile tu mrežu kroz njihovo širenje na američkom tržištu, što smatra pokazateljem uspjeha programa. Naglašava kako će Seedcamp ubuduće investirati pre-seed kapital od 35 do 75 tisuća dolara kao što je dosad, ali i 75 do 250 tisuća dolara za tvrtke u sljedećoj fazi razvoja koje trebaju kvalitetnu seed rundu.

Carlos Eduardo Espinal, partner u Seedcampu (snimila: Marina Filipović Marinshe)

Carlos Eduardo Espinal, partner u Seedcampu (snimila: Marina Filipović Marinshe)

Kroz Seedcamp osnivači iz regije mogu računati na podršku u razvoju svojih projekata u London, Europu, Rusiju, Kinu te ključno američko tržište! Nadamo se da će naš novi model razvoja potaknuti daljnje investicije u tehnološke investitore u Europi i širom svijeta – za Netokraciju ističe Sohoni, koja za Netokraciju napominje kako će Seedcamp otvoriti urede i u San Franciscu.

Seedcamp je mnogim regionalnim tvrtkama omogućio kontakt s partnerima, investitorima i mentorima koji su im olakšali daljni rast, tako da ne sumnjamo kako će se lokalni startupi i dalje javljati Seedcampu za potreban seed kapital. Jedina razlika će sada biti što kao što su se razvili “početni” lokalni startupi, razvio se i Seedcamp… 2.0.

Preuzeto sa: http://www.netokracija.com/seedcamp-30-milijuna-eura-81590

OBJAVLJENO 16. srpnja, 2014 u kategoriji Poduzetništvo
PODIJELI
TAGOVI

Catchable fatal error: Object of class stdClass could not be converted to string in /home/ravidra/public_html/wp-includes/l10n.php on line 1165