ENG
/ 9.5.2018. /
Ostale novosti:
11.10.2024.
9.10.2024.
30.9.2024.
Predstavljen je program Udruge za razvoj poduzetništva “Perspektiva” za razvoj poduzetnica iz sedam najnerazvijenijih hrvatskih županija kojeg financira The Coca-Cola Foundation.
U petak, 4. svibnja 2018. godine Udruga za razvoj poduzetništva „Perspektiva“ iz Lipika na početnoj konferenciji u Zagrebu predstavila je novi regionalni projekt „Ženska perspektiva“ kako bi poduzetnicama iz slabije razvijenih područja Hrvatske pomogla u razvoju i jačanju njihovih poduzetničkih aktivnosti .
Program su na konferenciji uvodno predstavili Tomislav Lneniček, predsjednik udruge Perspektiva i pokretač projekta, Dragica Karajić, voditeljica projekta i Ana Kljaić, direktorica za odnose s javnošću Coca-Cola Adria. U ime partnerskih institucija skup su uvodno pozdravile Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu Hrvatske gospodarske komore te Sanja Martinovsky predstavnica Hrvatske obrtničke komore .
Prijave za poduzetnice iz 7 najnerazvijenijih županija u Hrvatskoj do 20. lipnja 2018. g.
Na javni poziv, koji završava 20. lipnja, mogu se javiti poduzetnice iz sedam najnerazvijenijih županija u Hrvatskoj – Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske, Vukovarsko-srijemske, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke i Osječko-baranjske županije . Namijenjen je ženama koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, različitim oblicima agroturizma, izradom rukotvorina te tradicionalnih suvenira i proizvoda korištenih u domaćinstvu, nastojeći na taj način očuvati hrvatsku gastronomsku tradiciju i kulturnu baštinu.
“Iako u nerazvijenim područjima Hrvatske postoji velik interes i potencijal žena za pokretanjem poduzetničkih aktivnosti, prepreku u njihovu ostvarenju čini nedostatak inicijalnog kapitala koji im onemogućuje obuhvaćenost Mjerama ruralnog razvoja, kao i mala veličina i izrazito lokalno tržište na kojem trenutno posluju . Zato putem „Ženske perspektive“ želimo iskoristiti njihov poduzetnički potencijal te im pomoći da iz proizvođača za vlastite potrebe izrastu u komercijalne proizvođače, usvoje tržišna razmišljanja, poduzetničke i socijalne vještine za uspješno poslovanje te postignu uvjete za korištenje mjera iz Programa ruralnog razvoja”, istaknuo je na predstavljanju Tomislav Lneniček.
Edukacija u Istri i rad s mentorima
Za odabranih 50 poduzetnica, Perspektiva će omogućiti edukacijske radionice te studijsko putovanje u Istru i rad s uspješnim udruženim istarskim poduzetnicama, mentorski rad stručnijih savjetnika te u konačnici promociju njihovih proizvoda na novoj web prodajnoj stranici i lakši put do kupaca njihovih proizvoda ne samo u Hrvatskoj već i izvan granica .
“Tijekom trodnevnog boravka u Istri u listopadu ove godine, poduzetnice iz ruralnih krajeva moći će učiti kako na temelju najboljih primjera istarskih poduzetnica iz mreže BPW Pula i njihove povezanosti u vidu zajedničke prodaje i promocije svojih proizvoda mogu takav model ili neki drugi sličan njemu primijeniti i u plasiranju i razvoju svojih proizvoda. Konkretni primjeri Istrijanki lako se mogu primijeniti pa to znanje i iskustvo želimo da naše kandidatkinje osobno dožive”, izjavila je na konferenciji predstavljajući edukativni program Dragica Karajić . Istaknula je pritom da će i nakon putovanja, poduzetnice nastaviti s edukacijom i dobiti stručne mentore za razradu projektnih ideja i formiranja proizvoda, pripreme poslovnog plana, osnova financija i računovodstva te marketinga, kao i socijalne vještine poput komunikacije, upravljanja vremenom, vještina prezentacije, timskoga rada, rada sa zahtjevnim potrošačima i dr.
Partneri projekta
Božica Marković, direktorica sektora poljoprivrede u HGK poručila je kako će u naredne dvije godine surađivati na ovom projektu . ˝Iz ovih sedam županija povijesno dolazi i industrija i poduzetništvo, a Istra u koju će poduzetnice ići na studijsko putovanje je dobar primjer razvoja i brendiranja županije i njihova iskustva će pomoći u stvaranju nove ženske perspektive. HGK kroz svoje poslovanje njeguje žensko poduzetništvo, potičemo ga na lokalnoj i državnoj razini te vjerujemo da će i ovaj projekt doprinijeti stvaranju nove vrijednosti u ovih sedam županija˝, rekla je Božica Marković .
Sanja Martinovsky iz HOK- a istaknula je kako podaci iz ožujka pokazuju da je 30 posto obrta u vlasništvu žena, točnije više od trećine. Najviše ih je u Zagrebu, a najmanje u Požeško-slavonskoj županiji. ˝Ženama su potrebni projekti poput ovog da im daju vjetar u leđa˝, poručila je Martinovsky.
Financira The Coca-Cola Foundation
Projekt „Ženska perspektiva“ provodit će se tijekom 2018 . i 2019. godine, a u potpunosti ga s 250 tisuća dolara financira The Coca-Cola Foundation, istaknula je Ana Kljaić Balenović iz Coca-Cole i objasnila razlog njihovog uključivanja u projekt: “U Hrvatskoj je Coca-Cola prepoznala problem da se teško pokreću i potiču pozitivne poslovne promjene, posebno u Slavoniji. Zbog svog ekonomskog i socijalnog statusa, građani se ondje nerado upuštaju u poduzetništvo. A upravo je to ključ razvoja, posebno za zemlju koju napušta mnogo mladih žena . Istovremeno, blago njihovih tradicionalnih običaja i plodne zemlje može biti pretvoreno u proizvode po kojima i turistički Hrvatska može biti prepoznata diljem svijeta. Zato našim poduzetnicama želimo pomoći da razvojem socijalnih i poduzetničkih vještina, međusobnim umrežavanjem ideja i poslova stvore svoj vlastiti “brend” s kojima će zaposliti i sebe i svoje mještane te svoj kraj iz pesimizma pretvoriti u područje poslovnih prilika.”
Panel s istarskim poduzetnicama: „Domaćice svojih poslovanja“
Nakon predstavljanja Ženske perspektive, uslijedila je panel rasprava istarskih poduzetnica “Domaćice svojih poslovanja” na kojoj su svoje proizvode i poslovna iskustva predstavile članice Business and Professional Women Pula (BPW Pula) dr.sc. Alida Perkov, predsjednica udruge, Dragica Lukin, koordinatorica Istarska slatka košarica, Mikela Buršić Lisjak, koordinatorica Istarska slana košarica, Dubravka Orlić Bašlin, koordinatorica Istarska mirisna košarica, Darija Božac Marjanović, koordinatorica Istarska konzultantska košarica.
˝Postojala je želja za kooperacijom i interes nam je bio zajednički – promicanje ženskog poduzetništva i to tako da smo mi posrednici između realnog i javnog sektora. Poduzetnice kontinentalne Hrvatske nemaju probleme nego izazove, a pozitivan stav ključan je u putu prema uspjehu. Mi nismo konkurentice, mi smo komplementarne i sve možemo zajedno“, izjavila je predsjednica udruge BPW Pula Adria Alida Perkov.
Sve o projektu “Ženska perspektiva” detaljnije se nalazi na www.perspektiva.hr, a kandidatkinje za program mogu se prijaviti do 20. lipnja na prijava@perspektiva.hr.